Dwa pociski, wystrzelone najprawdopodobniej przez jemeńskich bojowników z ruchu Huti, trafiły w statek przepływający przez Zatokę Adeńską. Pokład tej jednostki stanął w płomieniach - powiadomiła brytyjska firma Ambrey, zajmująca się bezpieczeństwem morskim.
Organizacja ds. handlu morskiego Wielkiej Brytanii (UKMTO) i brytyjska firma zajmująca się bezpieczeństwem morskim Ambrey podały w środę, że otrzymały raporty o ataku na statek handlowy w pobliżu jemeńskiego portu Aden. Jemeńscy Huti poinformowali, że zaatakowali rakietami amerykańską jednostkę.
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku rosną i powiększają zwyżki z poprzedniego tygodnia. Uwaga inwestorów koncentruje się na tranzycie towarów przez statki na Morzu Czerwonym - podają maklerzy.
Po kolejnych atakach jemeńskiego ruchu Huti na statki na Morzu Czerwonym specjalny wysłannik USA do Jemenu Tim Lenderking powiedział w czwartek, że Waszyngton chce zmontowania "jak najszerszej koalicji morskiej", która uniemożliwi takie zamachy. Zaprotestował minister obrony Iranu.
Brytyjska agencja ds. operacji handlu morskiego (UKMTO) i brytyjska firma zajmująca się bezpieczeństwem morskim Ambrey poinformowały, że jemeńscy bojownicy Huti zaatakowali statek handlowy w pobliżu cieśniny Bab al-Mandab i nakazali mu skierowanie się do Jemenu. Drugi statek został zaatakowany u wybrzeży Jemenu.
W cieśninie Bab-el-Mandeb u wybrzeży Jemenu trafiony pociskiem przeciwokrętowym został cywilny tankowiec pod norweską banderą.
Izraelski statek handlowy został zaatakowany na Oceanie Indyjskim nieznaną bronią - potwierdziło w sobotę ministerstwo obrony Izraela. Szczegóły zdarzenia nie są jeszcze znane.
Należący do izraelskiej firmy statek towarowy Hyperion został zaatakowany we wtorek w pobliżu portu Fudżajra w Zjednoczonych Emiratach Arabskich - poinformowały na Twitterze dwa proirańskie media z siedzibą w Libanie. Według nieoficjalnych informacji nikt nie zginął.
7 listopada dwa tankowce zostały zaatakowane przez piratów w osobnych incydentach u wybrzeży Afryki Zachodniej.
W ujęciu historycznym zobowiązanie przewoźnika morskiego do przewiezienia ładunku na podstawie konosamentu miało charakter zobowiązania absolutnego („absolute undertaking”). Jak to zostało ujęte przez sędziego Kelly (CB) w precedensie „Kay v Wheeler” (1867) LR 2 CP 302 – „The question we have to determine depends on the contract between the parties contained in the bill of lading. That, after stating that certain goods have been shipped in good order and condition, binds the defendants to deliver them in like good order an
Postępuje modernizacja Nabrzeża Helskiego
Nowa fregata pod japońską banderą. JS Yahagi rozpoczyna służbę
RTE i konsorcjum Chantiers de l'Atlantique - Hitachi Energy podpisały umowę na technologię dla sektora offshore
Awaria mostu obrotowego w Giżycku - ruch jachtów w tym miejscu wstrzymany
Maersk dąży do przyspieszenia łańcuchów dostaw w Europie dzięki nowemu obiektowi przeładunkowemu w Rotterdamie
Testy napędu fregaty programu "Miecznik" w fabryce Rolls-Royce